Espais de bany interiors de Catalunya

No es pretén amb aquesta llista limitar només als llocs indicats la pràctica del nudisme.
Segons la legislació vigent, el nudisme és legal en qualsevol espai públic.
El Nudisme és una més de les teves llibertats (pdf), i només tu estàs capacitat i autoritzat
per decidir en quins espais públics et despulles i en quins espais no.

A diferència de les platges, no hi ha zones d'interior amb una gran tradició en la pràctica del nudisme, però es poden trobar espais on practicar-lo.

Mapa comarcal de Catalunya GIRONA LLEIDA TARRAGONA
41 Vallès Oriental

GIRONA

Alt Empordà

• Embassament de Boadella. Es poden trobar racons tranquils, allunyant-se de les zones més transitades, per exemple cap al nord-oest del Club Nàutic.

Garrotxa

• Clot de Balegar, Sales de Llierca.
  • Riu de Sant Aniol, Sadernes.

Ripollès

• Riu Estiulà, Campdevànol. Cal agafar la carretera que va a Gombrèn i recórrer uns 2,5 km. Després de passar el càmping Pirinenc, s'ha d'agafar una pista que surt per l'esquerra, que fa baixada i gira cap enrera. El primer tram de la pista no és gaire bo. Cal recórrer 1,7 km d'aquesta pista fins al final de la zona pavimentada. Allà cal deixar el cotxe i baixar caminant per una pista que hi ha a l'esquerra fins al riu. Seguint el riu amunt (per senders o camins forestals) hi ha diferents salts d'aigua i gorgs per banyar-se, i a més hi ha prats d'herba per descansar i prendre el Sol. On hi pot haver més gent és al principi del recorregut o a la part més alta on hi ha un gran salt i un gran gorg.

La Cerdanya

• Riu Duran, municipi de Meranges. Pel sender que porta des del poble fins al refugi Folch i Girona. En mig del camí hi ha una zona més planera i oberta, on hi ha alguns gorgs útils per fer passar la calor de la pujada.

BARCELONA

Osona

•  Riu Fornés, municipi de Sant Pere de Torelló
    El riu Fornés és un rierol d'aigua clara, encara. A la seva capçalera no hi ha nuclis urbans importants, només el veïnat de la Vola que són quatre cases. El seu curs és abundós, sobretot a la primavera. En alguns punts passa prop de la carretera que porta de Sant Pere de Torelló a Olot pel coll de Bracons. Per altres indrets es separa de la mateixa fent un seguit de meandres excavats a la roca que contenen gorgs més o menys amples i profunds. No és el Canó del Colorado però ens pot servir per disfrutar de valent! És una zona molt emboscada. El gorg està prop del Km. 18,5 de la carretera. En una corba molt pronunciada trobareu un camí no massa ample que s'enfila cap a un turonet a la dreta de la carretera. Cal seguir-lo fins que davalla al riu anant sempre cap a l'esquerra.

Vallès Oriental

• Riu Tordera, Parc Natural del Montseny, municipi de Montseny
    Sortint de Sant Esteve de Palautordera en direcció al poble del Montseny, a uns 6 o 7 Km. un cop passat el riu, en una corba molt tancada cap a la dreta, hi ha una carretera a mà esquerra que porta a les piscines del Montseny on hi ha també un Càmping (tèxtil), passades aquestes instal·lacions, a uns 500 metres, trobem un camí de terra que baixa cap al riu i el travessa per un pontet. Un cop passat el pont ja podem aparcar el vehicle (si hi ha lloc...). A mà dreta arrenca un sender que voreja el riu aigües amunt, per la riba esquerra. Seguint-lo arribarem a un gran gorg, que a l'estiu sovint està ocupat per tèxtils, però seguint riu amunt, tot i que el camí és més accidentat, hi ha diversos gorgs, sovint ocupats per nudistes.

LLEIDA

La Noguera

• ?

Pallars Jussà

• Embassament de Sant Antoni?. Hi ha control de les aigües pel bany i tenen una bona qualitat.

Pallars Sobirà

• Estanys dels Pirineus?

Solsonès

• Riu Aigua de Valls, Sant Llorenç de Morunys. Sortint del poble en direcció a Berga per la carretera BV-4241, a uns 3 o 4 km. (pocs metres després de deixar a l'esquerra el trencant de Sant Martí de Guixers) a la banda dreta hi ha espai per aparcar, i hi ha una pista de terra que baixa cap al riu. En aquesta zona hi ha diferents gorgs per banyar-se.

TARRAGONA

Alt Camp

• Fonts del Glorieta. Passat l'ermita del Remei (Alcover), cal anar més amunt del niu de l'Áliga, entre Alcover i Mont-ral.
  • Toll de l'olla. Per la pista que va a Capafonts, a una mitja hora després de l'entrada d'un camí amb cadena. El camí s'agafa en un tomb molt tancat de la pista (la pista està asfaltada i el camí és de terra). Farena

Baix Camp

• Gorgs de la Febró. A mitja hora baixant per un camí tocant al que va al Mas de Frares. És el camí de la Mussara a la Febró. La Febró.

Conca de Barberà

• Riu Brugent, de la Riba a Farena, La Riba.

Priorat

• Riu Siurana
    • Passat l'ermita de les Pinyeres, quan s'arriba al riu, a uns 500 m. a l'esquerra. El Masroig
    • Gorgs més amunt del Pantà de Siurana.
  • Riu Montsant. Diferents gorgs entre Ulldemolins i Margalef.
  • La Pallissa, sortint de Marçà passat el pont de les Codines a mà dreta, Marçà.

Ribera d'Ebre

• Olles de Darmós, Darmós.

Terra Alta - Matarranya (Aragó)

• Riu Canaletes, Les Olles, a 15 min. d'Horta de Sant Joan. Cal agafar la primera pista a la dreta al entrar al poble.
  • Riu Les Valls, té molts tolls, però només si plou molt a la primavera.
  • Riu Algars,
    • Toll de Vidre, per una pista que surt d'Arnes, però els mesos de juliol i agost està ple de gent ("tèxtil").
    • Toll Blau, a 1 hora caminant des del Mas de Pau.
    • Toll de l'encreuament de riu Algars amb el riu les Valls.
  • Riu Ulldemó, (Matarranya)
    • Toll Gran, a 15 min. del Mas de les Oliveres.
    • Tolls de la Pesquera, a uns 4 km. de Beseit.
  • Pantà de la Pena, terme de Vallderoures (Matarranya).

Donem les gràcies a Rosa i Ernest Bertomeu, Eduard Fons i Pep Mogas per les seves aportacions per realitzar aquesta llista.

Si teniu informació d'algun indret, riu o embassament, apte per practicar el nudisme
 envieu-nos un missatge per correu electrònic a: .
Gràcies per endavant.

Darrera actualització: 04/05/04

Principal ] Introducció al naturisme ] Presentació del CCN ] Agenda d'activitats del CCN ] Contactar amb el CCN ] Platges nudistes de Catalunya i Balears ] [ Espais de bany interiors de Catalunya ] Centres naturistes ] Joves Naturistes del CCN ] Enllaços naturistes ] [ El Butlletí del CCN: NATURISME ] Mapa de la web ]